Prof. Dr. Jochen Gönsch

Universität Duisburg-Essen
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre
Mercator School of Management
Lehrstuhl für BWL, insbesondere Service Operations

Beteiligung in den Forschungsfeldern

Forschungsthemen

  • Mobilität & Logistik, Shared Mobility
  • Pricing & Revenue Management
  • Berücksichtigung von Risikoaversion
  • Erneuerbare Energien
  • Remanufacturing

Ausgewählte Publikationen

Gönsch, J.; M. Hassler und R. Schur: Optimizing Conditional Value-at-Risk in Dynamic Pricing. In: OR Spectrum, Jg. 40 (2018): S. 711-750

Koch, S.; J. Gönsch und C. Steinhardt: Dynamic Programming Decomposition for Choice-Based Revenue Management with Flexible Products. In: Transportation Science, Jg. 51 (2017) Nr. 4, S. 1046-1062.

Gönsch, J.: A Survey on Risk-averse and Robust Revenue Management. In: European Journal of Operational Research (2017) Nr. 263, S. 337-348.

Gönsch, J. und M. Hassler: Sell or Store? — An ADP Approach to Marketing Renewable Energy. In: OR Spectrum, Jg. 38 (2016), S. 633-660.

Gönsch, J.: Buying Used Products for Remanufacturing: Negotiating or Posted Pricing. In: Journal of Business Economics (2014) Nr. 84, S. 715-747.